‘Je bent een klik verwijderd van cybercrime’


-

Markeren en Delen

Femke Zilverschoon
Amanda de Ruwe

Aan de hand van de campagne ‘Je bent een klik verwijderd van cybercrime’ gaan Amanda en Femke met jou in gesprek over hoe de politie met de inzet van likeable influencers een op het oog onbereikbare doelgroep bereikte. De innovatieve online campagne sluit aan bij het experimenteergedrag van jongeren.

De bewustwording “Wow! Ik ben echt maar één klik verwijderd van het plegen van cybercrime” kwam binnen bij meer dan 10.000 jongeren dankzij deze gedurfde campagne. Gedurfd? Jazeker. Want alles wat de politie communiceert, ligt onder een vergrootglas. Maar dat weerhoudt hun er niet van buiten de gebaande paden te treden om een doelgroep écht te bereiken. En te werken aan communicatie met meetbaar effect.

Werkt standaardcommunicatie niet? Dan moet je durven anders te doen, met alles wat je in je hebt. Heb jij het in je?