Vorige week sloot de inzendtermijn voor de Galjaardprijs en is de balans opgemaakt. In totaal zijn er 36 communicatieprojecten uit het publieke domein ingezonden, zowel regionale als landelijke projecten. De eerste reactie van de Galjaardcommissie, die het totaaloverzicht van de inzendingen heeft gekregen en de landelijke inzendingen beoordeelt: “Mooi om te zien dat dit jaar de projecten uit de volledige breedte van het vak zijn aangedragen, namelijk vanuit de politie, ministeries, verschillende stichtingen en natuurlijk vanuit gemeenten.”

De Galjaardcommissie neemt de landelijke inzendingen voor hun rekening en de regiojury’s beoordelen de projecten die uit hun provincie zijn ingezonden. De projecten worden beoordeelt op drie criteria: inspirerend voor vakgenoten, innovatief qua aanpak, impact qua resultaat. Aan de hand van de beoordeling wordt door de commissie en regiojury’s bepaald of het project doorgaat naar de vakjury.

Eind augustus komt de vakjury, onder leiding van voorzitter Guido Rijnja, samen om alle projecten te bespreken. Uiteindelijk volgt hieruit een top 5, deze projecten gaan de strijd met elkaar aan voor de felbegeerde prijs op 31 oktober, tijdens het Nationale Congres Publieke Communicatie, ook wel voorheen bekend als ‘De Galjaarddag’.

Inzendingen 2019
Alle inzendingen, inclusief extra informatie over het project, vind je terug op www.galjaardprijs/inzendingen2019.